tisdag 10 juli 2012

Betrakta...

Häromdagen befann jag mig på en loppmarknad! Tanken var att mitt förråd som fyllts till bristningsgränsen nu skulle få lite andrum! Där stod jag i gassande sol och förundrades över allt som hände runtomkring mig! Mängder med folk som med hasande fötter rörde upp gruset under dem samtidigt som de gick från gång till gång mellan alla oss försäljare. Försäljarna! De ropade ut sina varor i stil med: "Kom och fynda!", "Allt på bordet för en femma!" eller "Har ni sett på de här underbara shotsglasen?" 

Och jag? Jag kom på mig att mer observera och Betrakta alla människor! Förundras över hur många olika sorters folk det finns. Funderade över hur de var som personer, hur de lever, hur de har det hemma, hur deras relationer ser ut.. Vad de gjorde där just den dagen istället för att ligga på stranden eller njuta i skuggan? Osv.. osv.. osv.. Och det var då jag insåg att jag ju samlar till mitt persongalleri! 

Jag har länge närt en författardröm, eller ska vi säga så här, jag har ett slumrande författarhjärta i min kropp! Och jag inser att om jag någonsin ska få ur mig alla de där tankarna som flyger på mig när jag ser saker, eller upplever något, då måste jag nog få tummen ur och börja skriva! 

Det här är första steget.. ett försiktigt steg ut i något som jag än så länge inte vet var det kan sluta! Men jag hoppas att det blir mer än de alster som ligger lite här och var i mina lådor och skåp! 

Och ja.. Namnet var givet - För jag gillar ju att Betrakta! 

P.s Jag lyckades sälja lite så förrådet fick en tillfällig luftficka, men där finns mer att hämta, både i prylar att sälja och betraktelser på en loppmarknad!

2 kommentarer:

  1. Hej där Vännen!
    Klart din blogg hamnade direkt på min favvolista:-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack vännen! När börjar du blogga då? Så jag får lägga upp dig på MIN blogglista?

    Kram

    SvaraRadera