söndag 29 juli 2012

Semester

En semester behöver inte alltid vara en evighetslång frånvaro från hem och vardag. En semester kan vara precis som den här helgen!


Att sätta mig i bilen bredvid Kärleken och sen styra kosan till Landet där vi får vara i ro med varandra. Inga "måsten" som väntade, inga "borde göras" på listan utan faktiskt bara komma fram dit. Öppna upp "la Mama", vårt lilla krypin en bit ifrån huset och släppa in kvällsluften och doften från kaprifolen. Så slår vi oss ner i stolarna på altanen, njuter av ett glas vin och den välbekanta doften från den nyligen tända grillen.

Vi lagar goda middagar med en bit gott grillat, en vacker och underbar sallad. Vi tänder den öppna spisen och njuter när kvällen förvandlas till natt och allt är bara RO. När morgonen kommer får jag min morgonkaffe innan jag ens klivit upp ur sängen. Ligger där och tittar ut genom den öppna dörren och ser hur hängbjörkarnas grenar sakta vajar i den ljumma vinden. Ett liv kan knappas kännas bättre just då!

Hela helgen har vi bara ägnat oss åt att "Bara Vara", älska varandra och förundras över hur enkelt det är att leva gott och njuta utan att egentligen behöva göra något speciellt!

Ikväll somnar jag med ett leende på läpparna, med minnet av doften från den underbara kaprifolen utanför vår dörr!







3 kommentarer:

  1. Låter fantastiskt bra Maria - fortsätt njuta! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Kunde ni inte ha åkt dit nästa helg:P

    SvaraRadera
  3. Pernilla: Jag lovar! Det gör jag/vi! Oavsett om det är helg, semester eller vardag! Detsamma fina du! Kram

    Andreas: Det kanske vi gör eller så blir det en annan helg! Vet vad du är ute efter - FF!! :)

    SvaraRadera